CONTRACT-CADRU
DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR
DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR
DE SERVICII TURISTICE
Nr. ................. din data de
...................
Partile contractante:
Societatea SILVER INTERNATIONAL SRL, cu
sediul in BUCURESTI, str. Bd Alexandru Obregia nr 44, Bl R15, Ap 8, numar de inregistrare la Registrul Comertului J40/2294/2004 cod de inregistrare fiscala RO16150063, nr inregistrare la A.N.S.P.D.C.P. 32904/12.08.2014, cont
bancar RO34 BACX 0000 0002 2540 2000,
deschis la Unicredit Tiriac Bank,
Sucursala Berceni, titulara a Licentei de turism nr. 7063, pentru Agentia: Travel2GO, reprezentata prin Adrian Sultan, in calitate de Director
General, denumita in continuare Agentia;
si turistul/reprezentantul
turistului, domnul/doamna ..................,
domiciliat/domiciliata in .........................., telefon ...............,
posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate seria ...... nr.
..............., eliberat/eliberata de ................ ..............la data
de ....................,
Au convenit la incheierea prezentului
contract.
I.
Obiectul contractului
1.1. Il constituie vanzarea de catre
Agentie a pachetului de servicii turistice inscris in voucher, bilet de odihna,
tratament, bilet de excursie, alt inscris anexat prezentului contract si
eliberarea documentelor de plata si calatorie.
II.
Incheierea contractului
2.1. Contractul se
incheie dupa caz in oricare din urmatoarele situatii :
a) in momentul semnarii lui de catre turist sau prin acceptarea conditiilor contractuale de servicii
turistice inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin mijloace
electronice;
b) in momentul in care turistul primeste confirmarea scrisa a
rezervarii de la Agentie, in cel mult 60
de zile calendaristice de la data intocmirii bonului de comanda. Este
responsabilitatea agentiei de turism de a informa turistul prin orice mijloace
convenite in scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) daca rezervarea pe care
a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervari de servicii,
agentia poate solicita un avans de pana la 30
% din pretul pachetului sau plata integrala a contravalorii pachetului, in
functie de data la care turistul solicita serviciile.
1. In cazul in care continutul bonului de comanda nu difera de continutul confirmarii
calatoriei turistice si confirmarea s-a efectuat in termenul de 60 de
zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda, turistul care
decide sa renunte la calatoria turistica, datoreaza agentiei penalitati conform
cap. VI din prezentul contract.
2. In cazul in care continutul bonului de comanda difera de continutul confirmarii calatoriei turistice primite in
scris de la agentie sau daca aceasta
confirmare nu s-a facut in termenul de 60 de zile calendaristice de la data
semnarii bonului de comanda, turistul poate considera ca voiajul nu a fost
rezervat si are dreptul la rambursarea imediata a tuturor sumelor deja platite.
c) in momentul eliberarii documentelor
de calatorie (voucher, bilet de odihna si/sau tratament, bilet de excursie,
etc.), inclusiv in format electronic, in cazul in care pachetele de servicii
turistice fac parte din oferta standard a agentiei de turism sau exista deja
confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. In cazul in care prezentul
contract este pus integral la dispozitia turistului sub forma de catalog, pliant,
alte inscrisuri, site-ul agentiei sau alte mijloace de comunicare electronica
(e-mail, fax, etc), obligatia de informare a turistului este considerata
indeplinita prin inscrierea acestei informatii in oricare dintre documentele de
calatorie sau documentele fiscale furnizate de agentie, nefiind necesara
incheierea in forma scrisa a contractului cadru de comercializare a pachetelor
de servicii turistice, respectiv daca prezentul contract prezentat turistului
in modalitatile prevazute mai sus, contine informatiile prevazute la art. 12
alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de
comercializare a pachetelor de servicii turistice. Informatiile si fotografiile
prezentate in
cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt
orientative si au caracter informativ, fara insa a afecta calitatea si
cantitatea serviciilor contractate de turist.
2.3. Contractul inceteaza de drept
odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii turistice
inscris in documentele de calatorie.
III. Pretul contractului
si modalitati de plata
3.1. Pretul contractului este de
_________________ si se compune din costul serviciilor turistice efective,
comisionul Agentiei si T.V.A.. Daca pretul nu este specificat in prezentul
contract, atunci acesta este specificat in bonul de comanda (daca exista), alte
documente de calatorie, cataloage, pliante, alte inscrisuri puse la dispozitie
turistului, site-ul agentiei, alte mijloace de comunicare electronica si/sau pe
factura.
3.2. Modalitati de plata:
3.2.1. La incheierea contractului se
percepe un avans de 30% din pretul stabilit sau, dupa caz, plata integrala a
contravalorii pachetului de servicii turistice.
3.2.2. In cazul in care la incheierea
contractului s-a perceput un avans, plata finala se va face astfel:
a) pentru
serviciile turistice care necesita confirmare din partea prestatorilor,
conform termenelor de plata comunicate de agentie in scris prin bonul de
comanda sau alte mijloace de comunicare.
b) pentru
serviciile turistice care nu necesita confirmare din partea prestatorilor, dupa cum urmeaza:
·
Pentru serviciile turistice
interne pana la maxim 15 zile inainte de inceperea sejurului
·
Plata integrala a
serviciilor pentru Craciun si Revelion se va face cu cel putin 30 de zile
inainte de inceperea sejurului
3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate
efectua intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON la
cursul de referinta a BNR din ziua emiterii facturii, la care se poate adauga
un procent de risc valutar in marime de 2%.
3.4. Plata serviciilor turistice interne (cu locul de desfasurare in
Romania) se poate efectua si cu vouchere de vacanta. Plata serviciilor
turistice se face respectand prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor
metodologice si anexelor acesteia. In cazul in care turistul renunta la pachetul de
servicii turistice achizitionat cu vouchere de vacanta, agentia ii
poate oferi acestuia un pachet de servicii turistice la o valoare initiala, mai
putin penalitatile aferente, calculate conform prevederilor capitolului VI pct.
6.1. din prezentul contract, sau ii poate oferii turistului un pachet de
servicii turistice la o valoare mai mare fata de pachetul achizitionat initial
din care au fost scazute penalitatile aferente prevazute la cap. VI, cu plata
diferentei de pret.
3.5. Conform OUG nr.
8/2009, in cazul renuntarii definitive la pachetul de servicii turistice de
catre turist, agentia de turism nu poate restitui turistului contravaloarea
voucherelor de vacanta in bani. Voucherele de vacanta pot fi restituite
turistului de catre agentia de turism, in cazul renuntarii definitive la
pachetul de servicii turistice, doar daca acestea nu au fost expediate
emitentului de vouchere conform procedurii legale stabilite prin HG nr.
215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor
de vacanta.
3.6. Pachetul de servicii
turistice care poate fi achizitionat pe baza voucherelor de vacanta va cuprinde
servicii de cazare (minim si obligatoriu), alimentatie publica, transport,
tratament balnear, agrement, toate cu locul de desfasurare pe teritoriul
Romaniei.
IV. Drepturile si
obligatiile Agentiei
4.1. Agentia se obliga sa
furnizeze turistului un bon de comanda, numai in situatia solicitarii unor
pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard
a agentiei de turism si care necesita
confirmarea rezervarii din partea altor prestatori. In cazul solicitarii unor
pachete de servicii turistice care se regasesc in oferta proprie a agentiei de
turism, sau in cazul in care exista deja confirmare asupra rezervarii din
partea altor prestatori, agentia poate furniza turistului un bon de comanda,
daca considera necesar.
4.2. In cazul modificarii uneia dintre
prevederile esentiale ale contractului cum ar fi: pretul pachetului turistic, serviciile incluse in
pachet, datele de calatorie, modificarea categoriei unitatii de cazare, Agentia are obligatia de a informa turistul cu cel putin 15 zile
inainte de data inceperii calatoriei.
In cazurile prevazute la pct. 4.7. literele a), b), c)
din prezentul contract, informarea se va face in timp util pentru a permite
turistului sa decida inceperea calatoriei.
4.3. In cazul
achizitionarii unui pachet de servicii turistice avand in componenta si asigurarea
transportului pe cale aeriana, Transportatorul Aerian, fara a cere acordul
agentiei de turism care deruleaza programul turistic, are dreptul de a modifica
orele de zbor. Prin urmare, Agentia nu este raspunzatoare pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea inscrisa in programul
turistic. Pentru aceste intarzieri, compania aeriana este obligata sa asiste
turistii conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006.
Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra
in competenta si responsabilitatea transportatorului, biletul de avion
reprezentand contractul intre pasager si transportator. In cazul acestor
pachete de servicii turistice, ziua de plecare si ziua de sosire nu sunt
considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. In situatia
achizitionarii unui produs de tip croaziera, linia de croaziera poate modifica
din motive ce tin de siguranta navigarii, numarul cabinei si locatia acesteia
pe punti (o punte inferioara, una superioara, mai spre pupa sau spre prova,
etc.), doar cu o cabina de aceeasi categorie ca cea rezervata initial, caz in
care turistul nu va fi despagubit in nici un mod avand in vedere ca este vorba
de acelasi tip de cabina ca si cel rezervat.
4.5.
Agentia poate modifica pretul contractului in sensul majorarii sau
micsorarii - dupa caz, aratand totodata modul de calcul al majorarilor sau
micsorarilor de pret ale contractului si numai daca modificarea are loc ca
urmare a variatiilor costurilor de transport, a redeventelor si a taxelor
aferente serviciilor de aterizare, debarcare/imbarcare in porturi si
aeroporturi, a taxelor de turist, ori a cursurilor de schimb valutar aferente
pachetului de servicii turistice contractat. Preturile stabilite in contract nu
pot fi majorate, in niciun caz, in cursul celor 20 de zile calendaristice care
preced data plecarii.
4.6. In cazul in care, dupa inceperea
calatoriei turistice, o parte importanta din serviciile turistice prevazute in
contract nu este realizata sau Agentia constata ca nu le va putea realiza,
aceasta este obligata:
a) sa ofere turistului alternative
corespunzatoare in vederea continuarii calatoriei turistice fara majorarea
pretului, respectiv serviciile turistice oferite sa fie de aceeasi calitate si cantitate;
b) sa restituie turistului sumele ce
reprezinta diferenta dintre serviciile turistice achitate si cele efectiv
prestate in timpul calatoriei turistice;
c) in
cazul in care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzatoare sau
acesta nu le accepta din motive intemeiate, sa asigure fara costuri
suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori in alt loc
agreat de acesta si, dupa caz, despagubirea pentru serviciile neprestate.
4.7. Agentia este raspunzatoare pentru
buna executare a obligatiilor asumate prin contract, cu exceptia urmatoarelor
cazuri:
a) cand neindeplinirea sau indeplinirea
defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza turistului;
b) cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza
unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici Agentia, nici
prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fara a se
limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, intarzieri
in traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport,
accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice), neindeplinirea
grupului minim urmare a unor renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor
pentru toti participantii. Agentia
nu este raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmarare a
intarzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a altor
imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului in temeiul actelor
normative specifice.
c)
cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are legatura cu
furnizarea serviciilor prevazute in
contract, iar cauzele care au determinat neindeplinirea obligatiilor au un
caracter imprevizibil si inevitabil.
4.8. Agentia are obligatia sa furnizeze
in scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite
in scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel putin ___ zile inainte de
data plecarii, urmatoarele informatii:
a) orarele, locurile escalelor si legaturile,
precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre
mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele
de telefon si de fax, adrese e-mail ale reprezentantei locale a organizatorului
si/sau a detailistului ori, in lipsa acestora, un numar de apel de urgenta care
sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului;
c) pentru calatoriile minorilor
neinsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor stabilirea unui
contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazarii copilului.
4.9. Agentia parte in
contract este obligata sa acorde prompt asistenta turistului aflat in
dificultate, in cazul situatiilor de forta majora sau a unui eveniment pe care
nici agentia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot
efortul depus, nu il puteau prevedea sau evita.
V. Drepturile si
obligatiile turistului
5.1. In cazul in care turistul nu poate
sa participe la calatoria turistica independent de motivele care stau la baza imposibilitatii de participare, acesta poate sa cesioneze contractul unei terte
persoane care indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii
turistice contractat, cu obligatia de a anunta in scris Agentia cu cel
putin 5 zile inaintea datei de plecare.
In acest caz intre turistul care nu poate participa la calatoria turistica
contractata (cedentul), terta persoana (cesionarul) si agentia de turism
(debitor cedat) urmeaza a se incheia un contract de cesiune cu privire la
pachetul de servicii turistice contractate si cesionate. Resposabilitatea
incheierii contractului de cesiune revine dupa caz fie cedentului, fie
cesionarului, si niciodata Agentiei de turism (debitorului cedat). Turistul
care cedeaza pachetul sau de servicii, precum si cesionarul, sunt responsabili
in mod solidar la plata pretului calatoriei si a eventualelor costuri
suplimentare aparute cu ocazia acestei cedari.
5.2 Serviciile turistice achitate total
sau partial cu vouchere de vacanta nu
pot fi cesionate in conformitate cu prevederile art. 7 alin.1 din OUG nr.
8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta.
5.3. In cazul sejururilor de odihna
si/sau de tratament cu locul de desfasurare in Romania, turistul are obligatia
sa respecte urmatorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de
regula la ora 18:00 a zilei de intrare si se termina de regula la ora 11:00 a
zilei de iesire inscrise pe documentele de calatorie (voucher, bilet de odihna
si/sau tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri suplimentare
generate de neeliberarea spatiilor de cazare pana cel tarziu la orele
specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a turistului.
5.4. In cazul in care preturile
stabilite in contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate
rezilia/denunta unilateral contractul, avand insa dreptul la rambursarea
imediata de catre Agentie a sumelor platite, incusiv comisionul.
5.5. Turistul este obligat sa comunice
Agentiei, in termen de 5 zile calendaristice de la primirea instiintarii
prevazute la cap. IV pct. 4.2 privind modificarea pevederilor esentiale ale
contractului sau in timp util inainte de inceperea calatoriei, in cazul in care
se aplica cauzele prevazute in cap. IV pct. 4.7. literele b) si
c), hotararea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denuntarea unilaterala
contractului fara plata penalitatilor sau
b) acceptarea noilor conditii ale
contractului.
5.6. In cazul in care turistul decide
sa participe la calatoria asupra careia s-au operat modificari in conditiile
cap. IV pct. 4.2. se considera ca toate modificarile au fost acceptate si
turistul nu poate solicita despagubiri ulterioare datorate modificarilor de
acest tip.
5.7. In cazul in care turistul
reziliaza/denunta unilateral contractul in temeiul pct. 5.5. sau Agentia
anuleaza calatoria turistica inaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) sa accepte la acelasi pret un alt
pachet de servicii turistice de calitate echivalenta sau superioara, propus de
Agentie;
b) sa accepte un pachet de servicii
turistice de calitate inferioara propus de Agentie, cu rambursarea imediata a
diferentei de pret, in sensul rambursarii diferentei de pret dintre cele doua
pachete turistice, la momentul incheierii noului contract de prestare de
servicii;
c) sa i se ramburseze imediat toate
sumele achitate in virtutea contractului.
5.8.
In cazul in care pachetul de servicii turistice a fost achitat cu
vouchere de vacanta si turistul nu accepta conditiile de la pct. 5.7. lit. a),
agentia va restitui voucherele, daca acestea se afla inca in posesia sa, mai
putin suma despagubirilor/penalitatilor.
5.9. In toate cazurile mentionate la
pct. 5.7., turistul are dreptul sa solicite Agentiei si o despagubire,
cuantumul careia poate fi stabilit prin acordul comun al partilor sau in baza
unei hotarari a instantei de judecata,
pentru neindeplinirea prevederilor contractului initial, cu exceptia
cazurilor in care:
a) anularea s-a facut datorita
nerealizarii numarului minim de persoane mentionat in contract, iar Agentia a
informat in scris turistul cu cel putin 15 zile calendaristice premergatoare
datei plecarii;
b) anularea s-a datorat unui caz de
forta majora (circumstante imprevizibile, independente de vointa celui care le
invoca si ale caror consecinte nu au putut fi evitate in ciuda oricaror
eforturi depuse, in aceasta nefiind incluse suprarezervarile, caz in care
responsabilitatea revine companiei aeriene sau unitatii de cazare) sau unor
cauze dintre cele prevazute la cap. IV pct. 4.7 lit. b).
c) anularea s-a facut din vina
turistului.
5.10. Turistul are dreptul sa
rezilieze/denunte unilateral in orice moment, in tot sau in parte, contractul,
iar in cazul in care rezilierea/denuntarea unilaterala ii este imputabila este
obligat sa despagubeasca Agentia pentru prejudiciul creat acesteia, conform
prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu exceptia cazurilor de forta
majora definite conform legii. Despagubirea se poate ridica la maximul pretului
pachetului de servicii turistice contractat.
5.11. In cazul in care turistul alege sa se mute la un alt hotel decat cel
contractat initial si achitat, responsabilitatea financiara a renuntarii ii
apartine. Agentia va rezolva cerintele turistului in limita posibilitatilor,
eventualele diferente de pret urmand a fi suportate de catre turist.
Daca turistul solicita nemotivat
schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii,
aceasta echivaleaza cu rezilierea/denuntarea unilaterala a contractului, cu
aplicarea penalitatilor prevazute la
Cap. VI din prezentul contract la
momentul respectiv si incheierea unui nou contract.
5.12. Turistul este obligat sa achite
la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de salubritate, precum si
alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de
la Agentie.
5.13. Turistul este obligat sa prezinte
la receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate, precum si documentul
de calatorie eliberat de agentie (voucher, bilet de odihna si/sau de tratament,
etc.), in vederea acordarii serviciilor turistice. In cazul in care turistul
beneficiaza de bilete de odihna si tratament, este obligat sa prezinte la
receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie si
dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi.
5.14. Turistul ia la cunostinta ca
serviciile pe care le achizitioneaza fara ca acestea sa faca parte din
contractul cu agentia de turism, sunt in stricta responsabilitate a
prestatorului local, sunt guvernate de legislatia tarii de destinatie, iar
agentia de turism nu are nici o responsabilitate asupra prestatiilor in cauza.
5.15. Daca pentru
efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre turist a unor
formalitati suplimentare (de ex. calatoria impreuna cu minori, situatia in care
numele turistului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei, etc.),
acesta are obligatia de a indeplini toate cerintele legale. Pentru o informare
optima, Agentia recomanda si consultarea site-ului Politiei de Frontiera. In
cazul in care turistul nu isi respecta obligatia de a se informa cu privire la
conditiile de calatorie (de ex. necesitatea obtinerii vizei, necesitatea de a
avea pasaport sau/si carte de identitate sau orice alte documente suplimentare
- enumerarea fiind exemplificativa), Agentia este exonerata de orice raspundere
in cazul imposibilitatii efectuarii calatoriei.
5.16. Agentia de
turism recomanda turistilor contactarea acesteia cu 24 ore inainte de plecare
pentru reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar de zbor, loc imbarcare,
etc.).
5.17. In cazul in care o singura persoana angajeaza servicii pentru un
numar mai mare de turisti, conditiile contractuale se extind in mod automat
asupra intregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.18. Turistul este obligat sa
foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din dotarea
acesteia ca un bun proprietar si potrivit destinatiei lor. Agentia nu se face
vinovata de eventualele pagube produse sau vatamari suferite de turist ca
urmare a nerespectarii acestui aliniat.
5.19. Turistul are
obligatia sa respecte locul, data si ora plecarii atat la dus cat si la intors,
precum si locurile, datele si orele
stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile si
daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre turist a prevederilor
privind locurile de intalnire si orarele, vor fi suportate de catre acesta.
5.20. In cazul in care turistul care a
intrat pe teritoriul statului in care se realizeaza pachetul de servicii
turistice refuza sa se mai intoarca in Romania si autoritatile din tara
respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, turistul respectiv are
obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renuntari, penalizari,
despagubiri
6.1. In cazul in care turistul renunta
din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului
contract, el datoreaza Agentiei penalizari dupa cum urmeaza:
6.1.1. In cazul serviciilor turistice externe, penalizarile sunt de:
a) 20% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face cu
mai mult de 30 zile
calendaristice inainte de data plecarii;
b) 50% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in
intervalul 29 - 16 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) 80% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in
intervalul 15 - 7 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
d) 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face
intr-un interval mai mic de 7 zile
calendaristice inainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
e) 100% din pretul pachetului de
servicii, in cazul in care turistul a achizitionat pachetul de servicii
turistice din cadrul programului special „inscrieri timpurii”, „oferta de ultim
moment”, indiferent de data la care turistul solicita renuntarea.
6.1.2. In cazul serviciilor turistice interne, penalizarile sunt de:
a) 20% din pretul pachetului de
servicii, daca renuntarea se face cu mai mult de 30 zile calendaristice inainte
de data inceperii sejurului;
b) 50 % din pretul
pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 29 – 15 zile
calendaristice inainte de data inceperii sejurului.
c) 80 % din pretul pachetului de
servicii, daca renuntarea se face in intervalul 14 – 7 zile calendaristice
inainte de data inceperii sejurului.
d) 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face
intr-un interval mai mic de 7 zile
calendaristice inainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
e) 100% din pretul pachetului de
servicii turistice, in cazul in care turistul a achizitionat pachetul de
servicii turistice din cadrul programului special „inscrieri timpurii”, „oferta
de ultim moment”, indiferent de data la care turistul solicita renuntarea.
6.1.2.1.In cazul in care plata pentru
serviciile turistice interne a fost facuta partial sau integral cu vouchere de vacanta, penalizarea se va
deduce in primul rand din valoarea voucherelor de vacanta. Daca penalizarea
este mai mare decat valoarea voucherelor, diferenta care depaseste valoarea
voucherelor de vacanta se va retine din valoarea achitata prin alte instrumente
de plata. In cazul in care valoarea voucherelor de vacanta este mai mare decat
valoarea penalizarii, diferenta nu se restituie nici in vouchere si nici in
numerar in cazul in care turistul nu doreste un alt serviciu turistic.
Daca turistul isi manifesta dorinta de
a achizitiona un alt serviciu turistic, pentru o perioada ulterioara, atunci
diferenta dintre valoarea voucherelor si valoarea penalizarii se va utiliza
pentru acest nou serviciu. Termenul in care turistul poate solicita noul pachet
de servicii turistice este de maxim ___ luni de la data rezilierii/denuntarii
unilaterale a contractului / renuntarea la serviciile turistice initiale. In
cazul in care turistul nu isi exprima optiunea in aceasta perioada, Agentia de
turism nu ii mai poate oferi acestuia nici un pachet de servicii turistice
ulterior.
6.2. In cazul in care turistul care a
contractat un pachet de servicii turistice cu Agentia si a achitat un avans nu
se prezinta in termenul specificat in bonul de comanda sau in termenul
comunicat in scris, pentru a achita
ratele aferente sau restul de plata, contractul se considera reziliat de drept,
iar Agentia are dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul
turistului cu retinerea penalizarilor prevazute la p. 6.1. din prezentul
contract.
6.3. Pentru biletele de odihna si/sau
de tratament cumparate prin organizatii sindicale, Agentia va face restituiri
numai in baza cererilor de renuntare contrasemnate si stampilate de
reprezentantul organizatiei sindicale.
6.4. In cazul in care o ambasada refuza
sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului
i se vor retine toate taxele datorate de Agentie prestatorilor directi, precum
si cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penalizarile echivalente cu pretul
contractului se aplica si in cazul in care turistul nu ajunge la timp la
aeroport sau la locul de plecare/destinatie, daca nu poate pleca in calatorie
pentru ca documentele
personale necesare in vederea efectuarii calatoriei nu sunt conforme normelor
legale sau este in imposibilitatea de
a parasi teritorului tarii, din alte motive
ce tin de persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie sa depuna in
scris cererea de renuntare la pachetul de servicii turistice la Agentia la care
a achitat serviciile. In caz contrar, cererea de renuntare nu este luata in
considerare.
6.7. Agentia va acorda despagubiri in
functie de gradul de nerespectare a obligatiilor din contract.
6.8. Agentia nu raspunde in situatii de greva, conflicte politice si de
razboi, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou international,
precum si in cazul in care companiile aeriene stabilesc limite de
raspundere. Toate aceste situatii care nu sunt imputabile nici unei parti se
considera situatii de forta majora si exonereaza de raspundere Agentia.
6.9. Toate sumele mentionate la p. 6.1, 6.2, 6.4 si 6.5 din prezentul
contract, se vor retine de catre Agentie din avansul sau pretul total al
pachetului de servicii turistice achitat de turist, fara a fi necesara
interventia instantelor de judecata.
VII. Reclamatii
7.1. In cazul in care turistul este nemultumit
de serviciile turistice primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare
in scris la fata locului, clar si explicit, cu privire la deficientele
constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat,
ce se va transmite prompt atat reprezentantului Agentiei, cat si prestatorului
de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentantilor
locali ai turoperatorului).
Datele de contact ale Agentiei:
Telefon: 0744 759 971
Fax: 031 416 04 47
e-mail: office@travel2go.ro
7.2. Atat Agentia, cat si prestatorul
de servicii turistice vor actiona imediat
pentru solutionarea sesizarii. In cazul in care sesizarea nu este
solutionata sau este solutionata partial, turistul va depune la sediul Agentiei
o reclamatie in scris, in termen de maximum 5 zile calendaristice de la
incheierea calatoriei, Agentia urmand ca, in termen de 30 zile calendaristice,
sa comunice turistului despagubirile care i se cuvin, dupa caz.
VIII. Asigurari
8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea
cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de acesta, in cazul
insolvabilitatii sau falimentului Agentiei, la Societatea de Asigurare OMNIASIG cu sediul in Bucuresti Polita de asigurare Nr.
I 30363 valabila pana la data de 05.02.2016 este afisata pe pagina web a
agentiei de turism Travel2GO (cu indicarea adresei web: http://www.travel2go.ro)
8.2. Conditiile in care turistul va fi despagubit de
catre societatea de asigurare sunt:
8.2.1. In
cazul in care Agentia nu efectueaza repatrierea turistului, acesta are
obligatia de a anunta imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau
e-mail. In aceasta situatie societatea de asigurare nu are obligatia de a
achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa dupa
intoarcerea turistului in Romania, in conditiile politei de asigurare incheiate
intre Agentie si societatea de asigurare.
8.2.2. In
cazul in care turistul solicita Agentiei contravaloarea sumelor achitate si/sau
a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa trimita documentele
justificative catre Agentie prin scrisoare recomandata cu confirmare de
primire. Turistul are obligatia sa pastreze fotocopii de pe respectivele
documente justificative. Turistul poate solicita Agentiei rambursarea sumelor
achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere in termen de 15 (cincisprezece)
zile calendaristice de la data incheierii derularii pachetului de servicii
turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3. Turistul
are obligatia de a notifica societatii de asigurare, prin scrisoare recomandata
cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata Agentiei privind
rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de
5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevazute la
cap. VIII pct. 8.2.2.
8.2.4. In
cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data
confirmarii de primire a documentelor justificative de catre Agentie, turistul
nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. In
termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului
asigurat, turistul are obligatia de a transmite societatii de asigurare, prin
scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita
de documentele justificative.
8.2.6. Documentele justificative constau in principal in:
a) contractul
de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmarile
de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 si 8.2.5 din prezentul capitol;
c) fotocopiile
de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de plata etc.), in
cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile
de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a
cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul sa solicite
turistului si alte documente justificative.
8.2.7. Despagubirea
nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a
pachetului de servicii turistice, precum si sumele necesare repatrierii
acestuia, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
8.2.8. Despagubirea
va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data
primirii de catre societatea de asigurare a documentelor justificative de la
turist.
8.2.9. In
cazul in care dupa plata despagubirii, Agentia plateste debitul catre turist,
acesta are obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in
termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la data primirii de la Agentie a sumelor
reprezentand debitul.
8.2.10. Facultativ, turistul are
posibilitatea incheierii unui contract de asigurare, care sa acopere taxele de
transfer sau a unui contract de asistenta care sa acopere taxele de repatriere
in caz de accidente, de boala sau deces,
a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare
pentru servicii medicale la destinatie ori a unei asigurari storno sau altor
tipuri de asigurari de calatorie. Agentia
recomanda incheierea unei asigurari storno pentru acoperirea eventualelor
penalitati de anulare. Turistul se poate informa in agentii despre cazurile
acoperite de asigurarea storno, aceasta putand fi incheiata in agentia de
turism de unde acesta a achizitionat pachetul de servicii turistice.
8.3. Agentia nu se face vinovata de
eventuala nerespectare a obligatiilor stipulate in politele de asigurare
contractate prin intermediul Agentiei, deoarece aceasta este doar intermediar
intre turist si asigurator.
IX. Documentele
contractului se constituie ca anexa la acesta si sunt urmatoarele:
a) voucherul, biletul de
odihna/tratament, biletul de excursie, bonul de comanda, dupa caz;
b) programul turistic, in cazul
actiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte
inscrisuri/etc. ale Agentiei puse la dispozitia turistului, in format tiparit
sau pe suport electronic.
X. Dispozitii finale
10.1. Prezentul contract a fost
incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
10.2. Comercializarea pachetelor de
servicii turistice se va face in conformitate cu prevederile prezentului contract
si cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind
activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 631/2001 cu modificarile ulterioare.
10.3. Toate unitatile de cazare, precum si mijloacele de transport sunt
clasificate de catre organismele abilitate ale tarilor de destinatie, conform
procedurilor interne si normativelor locale acolo unde acestea exista, care
difera de la o tara la alta si de la un tip de destinatie la altul.
10.4. Turistul
declara ca Agentia de turism l-a informat complet cu privire la conditiile de
comercializare a pachetelor de servicii turistice in conformitate cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 107/1999. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea
pachetelor de servicii turistice inclusiv in cazul celor achizitionate la
distanta prin mijloace electronice, turistul isi exprima acordul si luarea la
cunostinta cu privire la conditiile generale de comercilizare a pachetelor de servicii
turistice, in conformitate cu oferta Agentiei de turism.
10.5. Litigiile aparute intre parti se
rezolva pe cale amiabila, in caz contrar partile inteleg sa se adreseze instantelor
de judecata competente.
10.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.
Agentia,
SC Silver
International
Travel2GO
Reprezentantul:
......................................
Stampila
|
Turistul,
Numele:
.......................................
Prenumele:
........................................
Semnatura
|